Sígueme

654 285 505 | Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.

Porque tenemos muchas dudas, porque no sabemos resolver los conflictos de forma objetiva, porque compartiendo experiencias nos sentimos mejor y vemos que no lo estamos haciendo tan mal.

Disfruta de un espacio para padres enfocado a resolver todo tipo de dudas y poner en práctica pautas y técnicas.

 

 ESCUELA DE PADRES Y MADRES, SE BUSCAN SOLUCIONES

Domingo, 17 Mayo 2015 21:07

ÚLTIM TRIMESTRE I VACANCES!

Ens trobem en un moment crític per a molts alumnes, ja que en el últim trimestre del curs es defineixen en general les notes i s’avalua l’esforç de l’alumne durant el curs. Molts pares i mares pateixen aquesta època d’exàmens com si fossin ells mateixos els que s’han d’examinar. Per tant, tractarem aquest tema, com sempre, donant eines i aportant noves idees per a tothom.

En primer lloc, destaquem el DECÀLEG DEL BON ESTUDIANT, 10 punts que ha de tenir en compte un bon estudiant. Si voleu, podeu avaluar amb el vostre fill amb una escala de 0 a 5, com compleix cada ítem.

-       Es marca objectius concrets d’aprenentatge

-       Coneix les tasques de ha de realitzar i el seu grau de dificultat

-       Programa les seves sessions d’estudi, especificant matèries i activitats

-       No deixa per demà les tasques i es posen a treballar amb decisió i seguint el planing

-       Llegeix amb comprensió

-       Estudia amb atenció i concentració

-       Revisa els continguts amb l’objectiu de memoritzar i garantir el record

-       Fa servir eficaçment les seves aptituds intel·lectuals: memòria – raonament – anàlisi – síntesi

-       S’autovalora  i coneix el seu nivell d’aprenentatge

-       Llegeix i segueix amb precisió les instruccions en els exàmens

 

Què fem amb les distraccions i alguns signes d’alerta:

-       Afectació de la vida diària, dels principals hàbits

-       Capacitat d’automoderació i autolimitació

-       Necessitat irrefrenable

-       Conductes violentes -  alteracions de l’estat d’ànim

-       Nerviosisme

-       Manca de son

-       Despesa exagerada de diners

-       Enfrontaments familiars

-       Absentisme escolar - fracàs escolar

 

Si no existeixen signes d’alerta podeu prendre les següents mesures:

-       Alarmes externes

-       Pactar horaris i espais per fer servir el mòbil, PC

-       Llistat de les tasques a fer i valorar si s’han fet

-       Ensenyar a gaudir del temps lliure

-       Donar exemple

-       Fer servir les TIC com a reforç positiu

 

El pares i mares

A nosaltres ens toca acompanyar-los en aquest procés, reconduint i guiant aquest camí, respectant els seus estadis evolutius i els seus temps. Acceptant les seves característiques de personalitat i no perdre el temps en intentar-los canviar. Ajudar-los des de ben petits a buscar la motivació dintre seu, demostrant la confiança que tenim en ells i elles. I com no, reforçant positivament els seus avenços, cada pas assolit i cada objectiu per petit que sigui.

 

Si teniu algun dubte més concret, podeu contactar amb mi per  mail o per telèfon.

 

Gràcies per la vostra assistència  a les xerrades i ens veiem el curs vinent!!

Lunes, 04 Mayo 2015 10:30

PRÒXIMA ESCOLA DE PARES I MARES

MIREU, M'ESTIC FENT GRAN!!!!!!!!

18 de maig. Xerrada a l'Escola Bressol La Maduixa a Santa Coloma de Gramenet

  • Establiment dels hàbits mitjançant pautes CLARES, RÍDIDES I COHERENTS
  • Quan i com hem d’anar a dormir
  • Com fer que els àpats no siguin una baralla
  • Control d’esfínters
  • Ara què fem amb el xumet

 

LES PAUTES CLARES, RÍGIDES i COHERENTS

  • La pauta ha de ser clara,  s’ha d’entendre per poder portar-la a terme tots els dies

  • Repetició de pautes fins que aconseguim l’objectiu

  • Haig d’estar molt segur/a del que estic fent i vull fer 

 

Tot i així, hem de tenir en compte que cada nen té el seu ritme, sempre que podem el felicitarem i mostrarem confiança en els seus avenços.

 

Quan i com hem d’anar a dormir

  • Establirem tres rutines prèvies que ajudin a anticipar l’hora de dormir

  • Les activitats prèvies al dormir seran tranquil·les i no fomentaran el nerviosisme ni l’activació del nen

  • Haurem de tenir molta paciència i estar molt segurs del que estem fent ja que ens posaran a prova en tot moment

  • Intenteu satisfer les seves necessitats físiques i emocionals al inici de dormir

 

Com fer que els àpats no siguin una baralla

  • Marqueu un lloc concret pels àpats i que sigui sempre el mateix

  • Intenteu no fer servir ni la TV, ni altres aparells per distreure’l, pot ser funcionin però estaríeu treballant l’hàbit

  • Menjar és un acte social, fomenteu la conversa i la interacció

 

Adéu bolquer

  • Valoreu que el vostre fill/a s’hi trobi apunt a nivell maduratiu per aquesta fita

  • Poseu-vos d’acord amb l’escola

  • En un principi no forçar i fer-ho com un joc

  • Reforçar sempre que surti el pipi o la caca, serà una festa

  • No castigar ni renyar. Tenim temps fins als 4/5 anys perquè es converteixi en un problema real

 

ADÉU Xumet

  • Ens hem de preguntar per què necessita el nen/a el xumet

  • Hi ha molta dependència?

  • La millor forma de retirar xumet és reduint les estones de xumet. Sempre que hi hagi activitat, no caldrà tenir el xumet a la boca, ja que és un obstacle per a la comunicació i la interacció amb l’exterior

  • Podeu fer desaparèixer el xumet radicalment, però s’aconsella que ritualitzeu aquesta pèrdua: porteu el xumet a la muntanya, doneu-li als reis, canvieu-li per un regal

  • Quan fem desaparèixer el xumet quedaria prohibit tenir un reservat, perquè caurem a la tentació

 

Domingo, 01 Marzo 2015 17:11

LÍMITS I DISCIPLINA AJUDEN A CRÉIXER

ELS LÍMITS I LA DISCIPLINA ENS AJUDEN A CRÉIXER-ESCOLA DE MARES I PARES

 

Per a què serveixen les normes?

  • Donen seguretat i protecció
  • Ajuden a créixer emocionalment
  • Orienten conductualment, socialment,…
  • Faciliten la convivència
  • Fan que els nens i nenes puguin ser més feliços

 

 

Per què costa tant posar normes?

  • Manca de temps familiar
  • Inseguretats emocionals
  • Pares i mares que busquen l’aprovació dels seus fills
  • Pares i mares preocupats en ser amics dels seus fills
  • Deleguem aquesta responsabilitat de l’educació a altres persones: professors, avis, societat

 

Com modificar la conducta

El canvi comença per mi mateix, per tant, amb el meu canvi puc ajudar al meu fill a modificar el seu mal comportament.

 

  • Reforç positiu

L’objectiu és que el nen o la nena identifiqui la conducta positiva que té i  que vull que es repeteixi, per això, la destaquem i la sobrevalorem.

 

“estic molt content perquè avui has estat molt tranquil”

“que bé que ens ho em passat avui”

“felicitats per la teva nota”

 

  •  Negociant/Pactant

Sempre que negociem amb algú, apropem criteris però també perdem alguna cosa. És possible que la meva primera intenció no es pugui complir i hagi de redefinir el meu objectiu.

 

“D’acord, aniràs a la festa però a les 21h vull que estiguis a casa”

“Quan acabis tots els deures podràs agafar el mòbil”

 

  • Donant alternatives

Donem opcions tancades perquè el nen pugui escollir.

 

“ Què et ve més de gust, anar al parc o fer un tomb per la ciutat amb bicicleta”

“Escull què vols posar-te per demà, aquests pantalons o aquest vestit”

 

  • Ignorant

Si és necessari marxaré de l’habitació. Es tracta de no tenir en compte el mal comportament del nen, sempre que sigui un comportament no agressiu, que no impliqui a tercers o on el nen estigui en perill.

 

“Mentre estiguis amb aquesta actitud no escoltaré el que dius”

 

  • Castigant

Un càstig és un estímul aversiu que es rep des de l’exterior. Es vol eliminar una conducta negativa i per això s’aplica un càstig.

 

“T’has quedat sense el mòbil i ja no aniràs a la festa d’aniversari del teu amic”

“Apaga la TV ara mateix i a dormir sense veure la teva sèrie favorita”

 

Alternatives al càstig

  • Manifesta  de manera positiva les teves expectatives sobre el nen
  • Expressa un NO rotund sense atacar la personalitat
  • Ensenyar al nen com pot rectificar enlloc de renyar-lo
  • Prendre mesures amb les que el nen aprengui les conseqüències negatives del seu comportament

 

L'art de comunicar

A part d’aquestes tècniques cal tenir en compte una bona comunicació bidireccional amb els nens que fomenti la confiança, comprensió i seguretat personal. Comunicació segura i a l’hora respectuosa amb els trets de personalitat de la criatura.

Fomentem la comunicació assertiva per obrir el canal comunicatiu:

 

1r) Expressa els teus sentiments

 

  “Estic molt decebut, estic molt enfadat, estic trist”

 

2n) Descriu la situació sense fer atribucions

 

  “m’has enganyat, no em fas cas, has tornat a pegar al teu company”

 

3r) Dona opcions de canvi

 

  “Quan estiguis nerviós ja saps el que has de fer”

  “Vull que sempre em diguis la veritat, sinó no podré ajudar-te"

 

 

La responsabilitat d’educar és nostra

 

És una tasca llarga però de la que rebràs recompensa

 

Martes, 30 Diciembre 2014 17:09

QUIERO UN… Y UN… Y UN…

¿Qué debo tener en cuenta para ayudar a mis hijos a preparar la carta a los Reyes Magos?

 

¿Quién no recuerda ese momento de escribir todos los regalos que queremos en una carta y entregársela a los pajes de Sus Majestades?

 

Es uno de los momentos más emocionantes de esta época y por eso es fácil dejarse llevar por la ilusión.

 

Es importante tener en cuenta algunas recomendaciones para saber leer esas cartas y a la vez cumplir las ilusiones de pequeños y, ¿por qué no? de los mayores.

 

 

Hacernos las siguientes preguntas nos puede ayudar:

 

¿Este juego es adecuado para la edad del niño/a

¿Crees que mostrará interés por jugar en varias ocasiones con este juguete?          

¿Está bien construido? ¿Durará o se romperá fácilmente?

¿El niño/a utilizará su imaginación cuando juegue?

¿Se sentirá satisfecho utilizando este juguete? O ¿se frustrará fácilmente?

¿El juguete crecerá con el niño/a? ¿durará un año, menos?

¿El niño/a puede utilizar el juguete de forma diferente o por el contrario sólo se puede jugar de una forma con él?

¿Le permite jugar con otras personas y compartir o es un juguete que se utilice de forma individual?

¿Crees que le hará ilusión tenerlo y conservarlo o se cansará rápido?

 

 A partir de aquí y teniendo en cuenta la personalidad de nuestros hijos y sus necesidades emocionales y psicológicas, ya podemos llevar a cabo esta complicada tarea.

 

Existen otro tipo de regalos para evitar la compra compulsiva y nos permite realizar un regalo muy personalizado y adaptado a la edad y gusto del niño o adolescente:

 

  • Entradas de espectáculos adaptados a la edad del niño/a: conciertos, circo, museo, cine, parque de atracciones,…

  • Excursiones y rutas por la montaña, visitando una ciudad o un pueblo

  • Cursos: submarinismo, fotografía, alfarería,…

  • Manualidades: a los más creativos les encanta pensar este tipo de regalos

  • Actividades en familia o con amigos

  • Regalo temático: con la colaboración de varias personas poder equipar al niño/a de su indumentaria de equitación, por ejemplo

 

¡Qué vuestros deseos también se hagan realidad!