S铆gueme

654 285 505聽| Esta direcci贸n de correo electr贸nico est谩 protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.

Porque tenemos muchas dudas, porque no sabemos resolver los conflictos de forma objetiva, porque compartiendo experiencias nos sentimos mejor y vemos que no lo estamos haciendo tan mal.

Disfruta de un espacio para padres enfocado a resolver todo tipo de dudas y poner en pr谩ctica pautas y t茅cnicas.

ESCUELA DE PADRES Y MADRES, SE BUSCAN SOLUCIONES

Domingo, 17 Mayo 2015 21:07

脷LTIM TRIMESTRE I VACANCES!

Ens trobem en un moment cr铆tic per a molts alumnes, ja que en el 煤ltim trimestre del curs es defineixen en general les notes i s鈥檃valua l鈥檈sfor莽 de l鈥檃lumne durant el curs. Molts pares i mares pateixen aquesta 猫poca d鈥檈x脿mens com si fossin ells mateixos els que s鈥檋an d鈥檈xaminar. Per tant, tractarem aquest tema, com sempre, donant eines i aportant noves idees per a tothom.

En primer lloc, destaquem el DEC脌LEG DEL BON ESTUDIANT, 10 punts que ha de tenir en compte un bon estudiant. Si voleu, podeu avaluar amb el vostre fill amb una escala de 0 a 5, com compleix cada 铆tem.

-聽聽聽聽聽聽 Es marca objectius concrets d鈥檃prenentatge

-聽聽聽聽聽聽 Coneix les tasques de ha de realitzar i el seu grau de dificultat

-聽聽聽聽聽聽 Programa les seves sessions d鈥檈studi, especificant mat猫ries i activitats

-聽聽聽聽聽聽 No deixa per dem脿 les tasques i es posen a treballar amb decisi贸 i seguint el planing

-聽聽聽聽聽聽 Llegeix amb comprensi贸

-聽聽聽聽聽聽 Estudia amb atenci贸 i concentraci贸

-聽聽聽聽聽聽 Revisa els continguts amb l鈥檕bjectiu de memoritzar i garantir el record

-聽聽聽聽聽聽 Fa servir efica莽ment les seves aptituds intel路lectuals: mem貌ria 鈥 raonament 鈥 an脿lisi 鈥 s铆ntesi

-聽聽聽聽聽聽 S鈥檃utovalora聽 i coneix el seu nivell d鈥檃prenentatge

-聽聽聽聽聽聽 Llegeix i segueix amb precisi贸 les instruccions en els ex脿mens

Qu猫 fem amb les distraccions i alguns signes d鈥檃lerta:

-聽聽聽聽聽聽 Afectaci贸 de la vida di脿ria, dels principals h脿bits

-聽聽聽聽聽聽 Capacitat d鈥檃utomoderaci贸 i autolimitaci贸

-聽聽聽聽聽聽 Necessitat irrefrenable

-聽聽聽聽聽聽 Conductes violentes -聽 alteracions de l鈥檈stat d鈥櫭爊im

-聽聽聽聽聽聽 Nerviosisme

-聽聽聽聽聽聽 Manca de son

-聽聽聽聽聽聽 Despesa exagerada de diners

-聽聽聽聽聽聽 Enfrontaments familiars

-聽聽聽聽聽聽 Absentisme escolar - frac脿s escolar

Si no existeixen signes d鈥檃lerta podeu prendre les seg眉ents mesures:

-聽聽聽聽聽聽 Alarmes externes

-聽聽聽聽聽聽 Pactar horaris i espais per fer servir el m貌bil, PC

-聽聽聽聽聽聽 Llistat de les tasques a fer i valorar si s鈥檋an fet

-聽聽聽聽聽聽 Ensenyar a gaudir del temps lliure

-聽聽聽聽聽聽 Donar exemple

-聽聽聽聽聽聽 Fer servir les TIC com a refor莽 positiu

El pares i mares

A nosaltres ens toca acompanyar-los en aquest proc茅s, reconduint i guiant aquest cam铆, respectant els seus estadis evolutius i els seus temps. Acceptant les seves caracter铆stiques de personalitat i no perdre el temps en intentar-los canviar. Ajudar-los des de ben petits a buscar la motivaci贸 dintre seu, demostrant la confian莽a que tenim en ells i elles. I com no, refor莽ant positivament els seus aven莽os, cada pas assolit i cada objectiu per petit que sigui.

Si teniu algun dubte m茅s concret, podeu contactar amb mi per 聽mail o per tel猫fon.

Gr脿cies per la vostra assist猫ncia聽 a les xerrades i ens veiem el curs vinent!!

Lunes, 04 Mayo 2015 10:30

PR脪XIMA ESCOLA DE PARES I MARES

MIREU, M'ESTIC FENT GRAN!!!!!!!!

18 de maig. Xerrada a l'Escola Bressol La Maduixa a Santa Coloma de Gramenet

  • Establiment dels h脿bits mitjan莽ant pautes CLARES, R脥DIDES I COHERENTS
  • Quan i com hem d鈥檃nar a dormir
  • Com fer que els 脿pats no siguin una baralla
  • Control d鈥檈sf铆nters
  • Ara qu猫 fem amb el xumet

LES PAUTES CLARES,聽R脥GIDES i COHERENTS

  • La pauta ha de ser clara,聽 s鈥檋a d鈥檈ntendre per poder portar-la a terme tots els dies

  • Repetici贸 de pautes fins que aconseguim l鈥檕bjectiu

  • Haig d鈥檈star molt segur/a del que estic fent i vull fer

Tot i aix铆, hem de tenir en compte que cada nen t茅 el seu ritme, sempre que podem el felicitarem i mostrarem confian莽a en els seus aven莽os.

Quan i com hem d鈥檃nar a dormir

  • Establirem tres rutines pr猫vies que ajudin a anticipar l鈥檋ora de dormir

  • Les activitats pr猫vies al dormir seran tranquil路les i no fomentaran el nerviosisme ni l鈥檃ctivaci贸 del nen

  • Haurem de tenir molta paci猫ncia i estar molt segurs del que estem fent ja que ens posaran a prova en tot moment

  • Intenteu satisfer les seves necessitats f铆siques i emocionals al inici de dormir

Com fer que els 脿pats no siguin una baralla

  • Marqueu un lloc concret pels 脿pats i que sigui sempre el mateix

  • Intenteu no fer servir ni la TV, ni altres aparells per distreure鈥檒, pot ser funcionin per貌 estar铆eu treballant l鈥檋脿bit

  • Menjar 茅s un acte social, fomenteu la conversa i la interacci贸

Ad茅u bolquer

  • Valoreu que el vostre fill/a s鈥檋i trobi apunt a nivell maduratiu per aquesta fita

  • Poseu-vos d鈥檃cord amb l鈥檈scola

  • En un principi no for莽ar i fer-ho com un joc

  • Refor莽ar sempre que surti el pipi o la caca, ser脿 una festa

  • No castigar ni renyar. Tenim temps fins als 4/5 anys perqu猫 es converteixi en un problema real

AD脡U Xumet

  • Ens hem de preguntar per qu猫 necessita el nen/a el xumet

  • Hi ha molta depend猫ncia?

  • La millor forma de retirar xumet 茅s reduint les estones de xumet. Sempre que hi hagi activitat, no caldr脿 tenir el xumet a la boca, ja que 茅s un obstacle per a la comunicaci贸 i la interacci贸 amb l鈥檈xterior

  • Podeu fer desapar猫ixer el xumet radicalment, per貌 s鈥檃consella que ritualitzeu aquesta p猫rdua: porteu el xumet a la muntanya, doneu-li als reis, canvieu-li per un regal

  • Quan fem desapar猫ixer el xumet quedaria prohibit tenir un reservat, perqu猫 caurem a la tentaci贸

Domingo, 01 Marzo 2015 17:11

L脥MITS I DISCIPLINA AJUDEN A CR脡IXER

ELS L脥MITS I LA DISCIPLINA ENS AJUDEN A CR脡IXER-ESCOLA DE MARES I PARES

Per a qu猫 serveixen les normes?

  • Donen seguretat i protecci贸
  • Ajuden a cr茅ixer emocionalment
  • Orienten conductualment, socialment,鈥
  • Faciliten la conviv猫ncia
  • Fan que els nens i nenes puguin ser m茅s feli莽os

Per qu猫 costa tant posar normes?

  • Manca de temps familiar
  • Inseguretats emocionals
  • Pares i mares que busquen l鈥檃provaci贸 dels seus fills
  • Pares i mares preocupats en ser amics dels seus fills
  • Deleguem aquesta responsabilitat de l鈥檈ducaci贸 a altres persones: professors, avis, societat

Com modificar la conducta

El canvi comen莽a per mi mateix, per tant, amb el meu canvi puc ajudar al meu fill a modificar el seu mal comportament.

  • Refor莽 positiu

L鈥檕bjectiu 茅s que el nen o la nena identifiqui la conducta positiva que t茅 i 聽que vull que es repeteixi, per aix貌, la destaquem i la sobrevalorem.

鈥渆stic molt content perqu猫 avui has estat molt tranquil鈥

鈥渜ue b茅 que ens ho em passat avui鈥

鈥渇elicitats per la teva nota鈥

  • 聽Negociant/Pactant

Sempre que negociem amb alg煤, apropem criteris per貌 tamb茅 perdem alguna cosa. 脡s possible que la meva primera intenci贸 no es pugui complir i hagi de redefinir el meu objectiu.

鈥淒鈥檃cord, anir脿s a la festa per貌 a les 21h vull que estiguis a casa鈥

鈥淨uan acabis tots els deures podr脿s agafar el m貌bil鈥

  • Donant alternatives

Donem opcions tancades perqu猫 el nen pugui escollir.

鈥 Qu猫 et ve m茅s de gust, anar al parc o fer un tomb per la ciutat amb bicicleta鈥

鈥淓scull qu猫 vols posar-te per dem脿, aquests pantalons o aquest vestit鈥

  • Ignorant

Si 茅s necessari marxar茅 de l鈥檋abitaci贸. Es tracta de no tenir en compte el mal comportament del nen, sempre que sigui un comportament no agressiu, que no impliqui a tercers o on el nen estigui en perill.

鈥淢entre estiguis amb aquesta actitud no escoltar茅 el que dius鈥

  • Castigant

Un c脿stig 茅s un est铆mul aversiu que es rep des de l鈥檈xterior. Es vol eliminar una conducta negativa i per aix貌 s鈥檃plica un c脿stig.

鈥淭鈥檋as quedat sense el m貌bil i ja no anir脿s a la festa d鈥檃niversari del teu amic鈥

鈥淎paga la TV ara mateix i a dormir sense veure la teva s猫rie favorita鈥

Alternatives al c脿stig

  • Manifesta 聽de manera positiva les teves expectatives sobre el nen
  • Expressa un NO rotund sense atacar la personalitat
  • Ensenyar al nen com pot rectificar enlloc de renyar-lo
  • Prendre mesures amb les que el nen aprengui les conseq眉猫ncies negatives del seu comportament

L'art de comunicar

A part d鈥檃questes t猫cniques cal tenir en compte una聽bona comunicaci贸聽bidireccional amb els nens que fomenti la confian莽a, comprensi贸 i seguretat personal. Comunicaci贸 segura i a l鈥檋ora respectuosa amb els trets de personalitat de la criatura.

Fomentem la comunicaci贸 assertiva per obrir el canal comunicatiu:

1r) Expressa els teus sentiments

聽 鈥淓stic molt decebut, estic molt enfadat, estic trist鈥

2n) Descriu la situaci贸 sense fer atribucions

聽 鈥渕鈥檋as enganyat, no em fas cas, has tornat a pegar al teu company鈥

3r) Dona opcions de canvi

聽 鈥淨uan estiguis nervi贸s ja saps el que has de fer鈥

聽 鈥淰ull que sempre em diguis la veritat, sin贸 no podr茅 ajudar-te"

La responsabilitat d鈥檈ducar 茅s nostra

脡s una tasca llarga per貌 de la que rebr脿s recompensa

Martes, 30 Diciembre 2014 17:09

QUIERO UN鈥 Y UN鈥 Y UN鈥

驴Qu茅 debo tener en cuenta para ayudar a mis hijos a preparar la carta a los Reyes Magos?

驴Qui茅n no recuerda ese momento de escribir todos los regalos que queremos en una carta y entreg谩rsela a los pajes de Sus Majestades?

Es uno de los momentos m谩s emocionantes de esta 茅poca y por eso es f谩cil dejarse llevar por la ilusi贸n.

Es importante tener en cuenta algunas recomendaciones para saber leer esas cartas y a la vez cumplir las ilusiones de peque帽os y, 驴por qu茅 no? de los mayores.

Hacernos las siguientes preguntas nos puede ayudar:

驴Este juego es adecuado para la edad del ni帽o/a

驴Crees que mostrar谩 inter茅s por jugar en varias ocasiones con este juguete? 聽 聽 聽 聽 聽

驴Est谩 bien construido? 驴Durar谩 o se romper谩 f谩cilmente?

驴El ni帽o/a utilizar谩 su imaginaci贸n cuando juegue?

驴Se sentir谩 satisfecho utilizando este juguete? O 驴se frustrar谩 f谩cilmente?

驴El juguete crecer谩 con el ni帽o/a? 驴durar谩 un a帽o, menos?

驴El ni帽o/a puede utilizar el juguete de forma diferente o por el contrario s贸lo se puede jugar de una forma con 茅l?

驴Le permite jugar con otras personas y compartir o es un juguete que se utilice de forma individual?

驴Crees que le har谩 ilusi贸n tenerlo y conservarlo o se cansar谩 r谩pido?

聽A partir de aqu铆 y teniendo en cuenta la personalidad de nuestros hijos y sus necesidades emocionales y psicol贸gicas, ya podemos llevar a cabo esta complicada tarea.

Existen otro tipo de regalos para evitar la compra compulsiva y nos permite realizar un regalo muy personalizado y adaptado a la edad y gusto del ni帽o o adolescente:

  • Entradas de espect谩culos adaptados a la edad del ni帽o/a: conciertos, circo, museo, cine, parque de atracciones,鈥

  • Excursiones y rutas por la monta帽a, visitando una ciudad o un pueblo

  • Cursos: submarinismo, fotograf铆a, alfarer铆a,鈥

  • Manualidades: a los m谩s creativos les encanta pensar este tipo de regalos

  • Actividades en familia o con amigos

  • Regalo tem谩tico: con la colaboraci贸n de varias personas poder equipar al ni帽o/a de su indumentaria de equitaci贸n, por ejemplo

隆Qu茅 vuestros deseos tambi茅n se hagan realidad!